...

راه های جلوگیری از خرابی آسانسور

همانطور که می دانید آسانسور یک سیستم الکترومکانیکی است و از تجهیزات و قطعات زیادی تشکیل شده است. به همین دلیل، مانند بسیاری دیگر از وسایل الکترونیکی مکانیکی، ممکن است به دلیل تعدادی از عوامل داخلی و خارجی فرسوده شود و از کار بیفتد. آسیب آسانسور ممکن است جزئی باشد و با کمترین هزینه و زمان قابل تعمیر باشد. اما گاهی اوقات به دلیل رعایت نکردن نکات فنی و نکات ایمنی، آسیب آسانسور می تواند بسیار زیاد باشد و نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی برای تعمیر و یا حتی تعویض باشد. اما چرا آسانسور خراب می شود و راه های جلوگیری از خرابی آن چیست؟ نیک اویل در این مقاله قصد دارد به مهم ترین راه های جلوگیری از خرابی آسانسور اشاره کرده و توضیح کاملی در مورد هر کدام ارائه دهد. با نیک اویل همراه باشید.

فهرست مطالب

لیست قیمت و خرید انواع روغن آسانسور از فروشگاه نیک اویل : خرابی موتور آسانسور 

دلیل خرابی آسانسور چیست؟

همانطور که گفته شد، سیستم آسانسور یک سیستم الکترومکانیکی است، خواه آسانسور کششی باشد یا آسانسور هیدرولیک. عوامل مختلفی باعث اختلال در عملکرد و خرابی سیستم آسانسور می شود. در مورد عوامل خرابی آسانسور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بالا رفتن طول عمر آسانسور

استهلاک و فرسودگی قطعات

استفاده از ظرفیت بیش از حد نامی آسانسور

عدم سرویس به موقع سیستم آسانسور

برخی از عوامل ناسازگار محیطی

عوامل فیزیکی خارجی

عدم استفاده درست از آسانسور

البته استفاده از یک آسانسور معتبر و گروه مجرب در نصب و راه‌اندازی آسانسور می‌تواند تا میزان قابل توجه‌ای از ریسک‌های ایجاد کننده خرابی در آسانسور بکاهید.

خرابی آسانسور چه نشانه هایی دارید؟

مقداری آسیب و آسیب به آسانسور قابل مشاهده نیست. اما با مشاهده تغییر در عملکرد صحیح آسانسور می توان به خرابی آسانسور پی برد. برای مثال، با رعایت یکی از موارد زیر می توانید متوجه شوید که بخشی از آسانسور شکسته است:

طولانی شدن زمان احضار کابین آسانسور

گرم شدن سیستم درایو و کنترل آسانسور

افزایش مصرف انرژی و برق

تاثیرگذاری منفی عملکرد آسانسور بر برق ساختمان

کاهش ضریب قدرت انواع موتور آسانسور

افزایش صدای کارکرد آسانسور

تکانه‌های شدید هنگام توقف کابین

نوسانات برق کابین هنگام استارت آسانسور

احساس لرزش و تکانه هنگام حرکت کابین

در صورت مشاهده هر یک از موارد فوق، آسانسور باید بررسی و سرویس شود و عیوب در اسرع وقت برطرف شود. تعمیر آسانسور یک کار بسیار تخصصی است و برای تعمیرآن نیاز به تعمیرگاه یا تعمیرگاه حرفه ای دارد

چگونه از خرابی آسانسور جلوگیری کنیم؟

با استفاده از راهکارهای عملی زیر می‌توان به راحتی و با کمترین هزینه از ایجاد خرابی در سیستم آسانسور پیشگیری نمود. برخی از این راه‌ها نیاز به صرف هزینه دارد که با انجام آن می‌تواند در آینده از خسارت‌های مالی بسیاری جلوگیری کرد.

سرویس دوره ای آسانسور ها

آسانسور باید دائماً توسط سرویس آسانسور بازرسی و بررسی شود. گاهی اوقات تعویض و تعمیر به موقع بخشی یا حتی روغن کاری بخشی از سیستم محرک آسانسور می تواند از آسیب های مالی عمده جلوگیری کند. همچنین بازرسی دوره ای آسانسور به افزایش ایمنی آسانسور کمک می کند و برای حفظ جان مسافران بسیار مهم است.

فن کابین آسانسور را خاموش کنید

تا حد امکان از فن محفظه سرنشین استفاده نکنید. از این ویژگی کابین آسانسور فقط در صورتی استفاده کنید که نیاز قابل توجهی به تهویه هوا در کابین دارید. به هیچ عنوان فن کابین را برای مدت طولانی روشن نگذارید زیرا باعث آسیب به برخی از قطعات الکتریکی آسانسور و کاهش عمر قطعات الکتریکی می شود.

تعویض به موقع قطعات فرسوده آسانسور

در اغلب موارد یکی از دلایل خرابی آسانسور عدم تعویض به موقع قطعات فرسوده و آسیب دیده است. باید گفت در صورت خرابی و خرابی قسمتی از آسانسور و اصرار بر ادامه استفاده از آسانسور، خرابی آسانسور در آینده نزدیک قطعی خواهد شد. عدم تعویض به موقع قطعات فرسوده آسانسور علاوه بر کاهش عمر مفید آسانسور باعث کاهش ایمنی آسانسور و به خطر افتادن جان مسافران می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، پست نحوه عملکرد قطعات آسانسور را بررسی کنید.

راهنمای خرید موتور آسانسور

داخل کابین را با مواد شوینده تمیز نکنید

کابین آسانسور یکی از قطعات مهم آسانسور است. ورود فرآورده های شیمیایی به داخل کابین و سپس نشت آنها به چاه و چاهک آسانسور منجر به نقض عملکرد صحیح آسانسور در مدت زمان کوتاهی می شود. هنگام شستن پله ها بسیار مراقب باشید که مواد شوینده وارد آسانسور و چاهک آسانسور نشود. همچنین از شستشوی کابین آسانسور با مواد شیمیایی به طور جدی خودداری کنید.

باز نکردن درب آسانسور به صورت دستی

درب آسانسور به طور خودکار باز و بسته می شود. باز و بسته شدن درب آسانسور با برق انجام می شود. گاهی مشاهده می شود که برخی افراد با استفاده از قدرت دست و قدرت بدنی اقدام به بازکردن درب آسانسور می کنند. این امر باعث آسیب جدی به سیستم درب آسانسور و حتی گاهی اوقات حرکت آسانسور می شود و در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث از کار افتادن آسانسور می شود.

تکان ندادن کابین

تکان دادن کابین آسانسور هرچند که شدت تکان و ضربات کم باشد، می‌تواند باعث خرابی آسانسور شود. این تکان‌های عمدی می‌تواند شامل بالا و پایین پریدن داخل کابین، وارد نمودن ضربه به دیواره‌های داخلی کابین و … باشد. این ضربات و تکانه‌ها باعث ایجاد آسیب به اتصالات کابین و در نتیجه خرابی سیستم آسانسور می‌شود.

خاموش کردن لامپ آسانسور در مواقع غیر ضروری

در مواقعی که نیاز به استفاده از نور لامپ‌های درون کابین آسانسور نیست، با خاموش کردن آنها می‌توان طول عمر مفید آسانسور را افزایش داد. روشن ماندن طولانی مدت لامپ‌های آسانسور باعث افزایش استهلاک برخی قطعات الکتریکی آسانسور شده و در نهایت منجر به خرابی آسانسور می‌شود.

فشار دادن دکمه شاستی برای یک مرتبطه

لطفا صبور باشید. فشار دادن مکرر دکمه شاسی آسانسور باعث نمی شود آسانسور سریعتر حرکت کند. اگر دکمه های روی شاسی آسانسور را مکررا فشار دهید، باید منتظر بمانید تا آسانسور از کار بیفتد. تا حد امکان فقط یک بار دکمه مقصد را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا آسانسور برسد.

کمتر از ظرفیت مجاز از آسانسور استفاده کنید

مهمترین راه برای جلوگیری از آسیب آسانسور استفاده از آسانسور با ظرفیت کمتر از حد مجاز است. وزن کابین آسانسور باعث آسیب به اکثر قطعات و تجهیزات اصلی آسانسور می شود. هرگز از بالابر برای جابجایی بارهای سنگین و بیش از ظرفیت مجاز استفاده نکنید. در صورت استفاده از ظرفیت غیرمجاز می توان شاهد سقوط آسانسور و در نتیجه وارد شدن خسارات مالی و جانی فراوانی بود.

جمع بندی

به طور کلی در این مقاله سعی کردیم تا با راه های جلوگیری از خرابی آسانسور بپردازیم. هر کدام از این محصولات، برتری‌های خاص خود را دارند که با توجه به اولویت‌هایتان، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مهمترین چیزی که باید در مورد نیک اویل بدانید این است که ما همیشه وب سایت خود را برای ارائه داده‌های مناسب و مرتبط به روز می‌کنیم. بنابراین برای با خبر شدن از جدیدترین محصولات، ما را دنبال کنید.

مطالب مرتبط

5/5

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    با خرید هر 5 پک در جشنواره نیک اویل 1 پک رایگان دریافت کنید.
    تماس با ما
    Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
    Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.